Sisältöön »
 

OLEMME
yrityksiä varten!

OLEMME
yrityksiä varten!

 

Ajankohtaista

05.09.2019

Kaksi päivää huippupuhujia kolmessa salissa UUSI MENESTYSTARINA, KIERRÄTETTY MATERIAALI


Kaksi päivää huippupuhujia kolmessa salissa
UUSI MENESTYSTARINA, KIERRÄTETTY MATERIAALI

Tavaroiden kuluttaminen on taittunut ja rahaa laitetaan nyt enemmän palveluihin. Kaukomatkailu saa yhä enemmän kritiikkiä ja kotimaanmatkailusta tuli kesän trendi. Ensimmäistä kertaa vastuulliset valinnat ovat nousseet tärkeäksi päätöksentekijäksi jo yli puolella kuluttajista.

Ohessa uutisotsikoista nostettuja lainauksia viimeiseltä parilta kuukaudelta. Vastuullisuudesta on tullut päivän sana – sitä vaativat kuluttajat ja ilman sitä on yrityksen mahdotonta menestyä.

Vastuullisuus ja ympäristöystävälliset ratkaisut ovat vahvasti esillä myös kiertotalouden kasvuyritys- ja start up-tapahtuma FRUSHin ohjelmassa. Syyskuun 18.-19. päivä Forssan Kehräämöllä järjestettävässä tapahtumassa kuullaan kiertotalouden huippupuhujia ja innovaattoreita sekä esimerkillisen kestäviä tarinoita.

Tekstiilit ja erityisesti kierrätettävät tekstiilit ovat yksi tämän vuoden FRUSHin teemoista. Tämän päivän menestysbrändit rakennetaan hyvällä tarinalla kierrätettävistä kuiduista. Oman kiertotarinansa tulevat kertomaan muun muassa Globe Hopen Seija Lukkala, Vaatelainaamo Vaatepuun Soile-Maria Linnemäki ja The other danish guyn perustaja Tommi Lähde.

– Emme ole koskaan ajatelleet olevamme kiertotalousbisneksessä, tai pohtineet millaisia liiketoimintamahdollisuuksia kiertotalous voisi tarjota. Halusimme vain saada aikaan maailman parhaat alushousut ja lopulta niiden materiaaliksi valikoitui kierrätetty kalaverkko. Jos olisimme menneet toisessa järjestyksessä, tuskin olisimme tässä. Liiketoiminnan lähtökohtana on aina oltava ihminen, ei teknologia. On kuitenkin hyvä, että kiertotaloudesta puhutaan enemmän, sillä jos jollain on jo idea, hän voi löytää liiketoimintaansa kokonaan uuden erilaisen näkökulman, toteaa The other danish guyn Tommi Lähde.

FRUSHISSA KAUNIIT SANAT MUUTTUVAT TEOIKSI

FRUSHin avajaispäivänä kuullaan YLEn puheenvuoro I love muovi -kampanjasta. Tuottajat Erno Kulmala ja Johanna Reen kertovat, miten faktapohjainen kampanja suunniteltiin tavoittamaan mahdollisimman laajaa yleisöä sekä kuinka saatiin ihmiset lajittelemaan pakkausmuovinsa.

– Suomalaisuuteen kuuluu, että haluamme tehdä asiat oikein ja hyvin. Kampanja lähti ratkaisu edellä ja suurin tehtävä olikin jakaa tietoa siitä, miten pakkausmuovin lajittelu tehdään ja miten teemme sen järkevästi, Ylen Reen ja Kulmala kertovat.

Kahden päivän ohjelma löytyy kokonaisuudessaan osoitteesta frush.fi. Tapahtumaan on ilmoittuneita jo yli 400, paikalle odotetaan yli tuhatta kävijää. Ilmoittautuneiden joukossa on kansainvälisiä vieraita yli 30 maasta.

FRUSH-tapahtuma on suunnattu kaikille aiheesta kiinnostuneille: kasvuhakuisille yrityksille, startupeille, rahoittajille, kunnille, alan opiskelijoille sekä tutkimuslaitoksille. Tapahtuma järjestetään 18.-19.9.2019 nyt jo kolmatta kertaa Forssan Yrityskehitys Oy:n ja Hamkin yhteistyönä Forssan Kehräämöllä.

Lisätietoja: Forssan Yrityskehitys Oy:n toimitusjohtaja Maria Jokinen, puhelin 050 342 4902 ja yrityskehittäjä Timo Kärkkäinen, timo.karkkainen@forssa.fi, 050 336 7872

https://frush.fi/